Garanti og reklamasjon

Alle klokkene vi selger i Urhuset har minst 2 års reklamasjonsrett. Du vil se på produktsidene til enkelte klokkemerker at det tilbys garanti som går utover 2 år. I noen tilfeller vil det være nødvendig å kontakte produsenten av klokken direkte for garanti som løper utover 2 år.

Vær oppmerksom på at en del skader/slitasje ikke dekkes av garanti: 

  • Fuktskader på klokker som ikke er vanntette på 10 ATM eller mer, gjelder også ved defekte funksjonsknapper
  • Ripet eller knust glass
  • Skader i forbindelse med inngrep fra ikke-kvalifisert reparatør/urmaker
  • Skader som ikke har årsak i feil i materialet/produksjon (feil vedlikehold, renhold) 
  • Skade på krone 
  • Skade på urkasse/rem/lenke

Klager?
Som kunde har du rett til å klage på både produkter og eventuelle negative opplevelser. Vi setter pris på alle tilbakemeldinger, og ber disse rettes til post@urhuset.no. Se forøvrig Forbrukerrådets guide, "Slik klager du" for gode tips.

Konfliktløsning
Vi i Urhuset ønsker å løse eventuelle konflikter på en god og redelig måte. Vi ber deg derfor om å gi oss en rask tilbakemelding dersom du er misfornøyd med en del eller hele kundeopplevelsen. Dette inkluderer mangel på varen, ønske om heving av kjøp, krav om prisavslag eller lignende. Dersom vi mot formodning ikke skulle bli enige om en løsning, kan du ta kontakt med Forbrukerrådet på www.forbrukerradet.no eller telefon 23 400 500, så hjelper de oss å komme til enighet.